Vnitřní řád ordinace

VNITŘNÍ ŘÁD AMBULANCE

MUDr. Vítězslav Machovský s.r.o.

Každý pacient má ve zdravotnickém zařízení právo na úctu, důstojné zacházení, ohleduplnost a respektování soukromí při poskytování zdravotních služeb. Má právo být srozumitelně a plně informován o svém zdravotním stavu. Má právo klást doplňující otázky týkající se jeho zdravotního stavu.

Povinností pacientů je chovat se slušně ke zdravotnickým pracovníkům, respektovat jejich pokyny, ordinační dobu, chovat se slušně a ohleduplně k ostatním pacientům či jejich doprovodu.

Je nepřípustné vulgární, případně agresivní jednání s pracovníky zdravotnického zařízení.

Pacient je při poskytování zdravotních služeb povinen dodržovat navržený individuální léčebný a diagnostický postup. Nerespektování pokynů zdravotnického pracovníka je hrubým porušením vnitřního řádu.


Objednávání:
V naší ambulanci pacienty na vyšetření objednáváme na určitý čas. Pacienti se mohou na vyšetření objednat osobně, telefonicky nebo elektronicky. Domluvené návštěvy jsou závazné a v případě, že se objednaný pacient nemůže dostavit na vyšetření, tak je povinen sjednanou návštěvu zrušit telefonicky, elektronicky nebo osobně nejpozději 24 hodin předem. Neomluvená absence je porušením vnitřního řádu.

Pacient vstupuje do ordinace pouze po vyzvání zdravotní sestrou nebo lékařem. Pacienti jsou zváni do ordinace podle možností v čase, na který byli objednání. Naši snahou je objednací časy dodržovat, ale každý pacient potřebuje individuální péči, což nelze předem časově přesně ohraničit. Proto prosím omluvte případné zdržení.

Recepty:Recepty na dlouhodobě pravidelně užívané léky je   možné   objednat   telefonicky nebo  elektronicky.

Informace o zdravotním stavu pacientaposkytujeme pouze osobám, které pacient sám určí a potvrdí svým podpisem.

Souhlas s vyšetřením: U námi prováděných vyšetření a výkonů není potřeba písemný souhlas. Pokud pacient nevyjádří svůj nesouhlas, má se za to, že s vyšetřením a léčbou souhlasí.

Nahlášení změn:Pacient nahlásí lékaři bezodkladně, nejpozději při nejbližší kontrole, změnu osobních údajů (bydliště, příjmení, email, telefon…) a změnu zdravotní pojišťovny.

Zdravotnická dokumentacevedená lékařem je majetkem ambulance. Nahlížet do ní a pořizovat z ní výpisy a kopie může pouze pacient, jeho zákonní zástupci, zmocněnci a osoby stanovené obecně závaznými předpisy, na základě písemné žádosti v předem domluveném čase. Pokud pacient přechází k jinému lékaři, vyhotovíme mu na jeho žádost výpis ze zdravotnické dokumentace, který bude obsahovat všechny údaje potřebné pro poskytování dalších zdravotních služeb pacientovi. Zákonem stanovená lhůta pro jeho vyhotovení je 30 dní.

Vnitřní řád je pro všechny pacienty závazný.Není povinností pacienta souhlasit s Vnitřním řádem, ale nesouhlas je zároveň nesouhlasem s poskytováním zdravotní péče v našem zdravotnickém zařízení. Pacient si dle svého uvážení může zvolit jinou ambulanci, která bude jeho požadavkům více vyhovovat.

Důsledky porušení vnitřního řádu: Zdravotnické zařízení může ukončit poskytování zdravotních služeb pacientovi, který závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený léčebný postup nebo se neřídí vnitřním řádem (§ 48 odst 2 zákona o zdravotních službách č. 372/2011 Sb)

Vztah mezi zdravotníkem a pacientem je založen na vzájemné důvěře. Naším cílem je Vám pomoci a budeme rádi, když se nám to společně bude dařit. Děkujeme, že k tomu přispíváte i tím, že respektujete náš vnitřní řád.